Tuesday, July 7, 2009

Bertemu dengan sahabat lama (ITM) – 8hb Julai 2009

Dari malam tadi aku asyik membilik kad perniagaan kawan baik aku iaitu Azman. Nama penuhnya Nor Azman bin Ibrahim. Sama-sama belajar di ITM pada tahun 1985 – 1989 Diploma Perakaunan.

Tadi sewaktu aku singgah di Ampang Point atas urusan peribadi, dan sedang aku duduk minum di satu restoran, dia lalu dengan mengangkat makanan untuk dia dan dua orang anaknya. Itulah kuasa tuhan. Dok teringat tetiba aje muncul depan mata. He2 terdetik jugak dalam hati, kalau teringat duit 10 juta, syok jugak tetiba ada dalam akaun.

Seronok bercerita, tanya tentang kengkawan lama. Terasa dah tua bila nengok anak-anak dah besar. Dulu dia kerja dengan MAA sebagai Audit Manager kot. La ni dah buat bisness sendiri. Kalau dekat MAA gaji besar boleh berhenti kerja maka bisness dia ni mesti lagi kencang. Tapi dulu sampai sekarang dia tetap sama. Macam aku kenal sewaktu di ITM. Low profile. He2 betul ke eja ni. Nama-nama yang disebut, JA’A, Mamod, Kamal, Mokhtar, Mail, Debak, Musaddiq, Ajib, Kak Ngah. Seronok le dengar semuanya dah berjaya. Alhamdulillah. Di mana ada kemahuan di situ ada kejayaan.

No comments:

Post a Comment