Wednesday, July 1, 2009

SELAMAT HARI LAHIR KU

Aku mengucapkan selamat hari lahir ku sejak dilahirkan oleh ibu ku pada tahun 1966. Entah begitu bertuah rasanya aku dilahirkan dalam Keluarga Hj Hasbullah dan Hajjah Siti Raudzah. Biar pun tidak sekaya mana dan tidak sesenang mana ayah dan ibuku, namun didikan dan kasih sayang yang mereka curahkan kepada ku begitu bermakna buat diriku. Kini aku juga dapat merasai seperti mana yang mereka rasakan sebagai seorang ayah. Aku bersyukur kepada Allah SWT dengan kurniaan zuriat yang diberikan kepada aku dan isteriku. Kini aku mempunyai 5 orang cahayamata iaitu Nor Aiman – 16 tahun, Nor Ammar - 14 tahun, Nor Afiq – 13 tahun, Nurul Izzah – 10 tahun dan yang bongsu Nor Azraie – 3 tahun.

Entahlah adakah aku berjaya mendidik dan memberi kasih sayang sepertimana yang telah aku terima dari ibu bapaku. Hanya anak-anak ku saja yang dapat menilainya. Aku sentiasa berdoa dan berharap Allah perlihara zuriatku agar menjadi hamba Allah yang berjaya di dunia dan di akhirat.

Anak-anak, moga kalian dapat kesedaran seperti mana ayah dapat rasakan betapa pentingnya kasih sayang yang dicurahkan oleh ibu bapa kepada anaknya. Ayah harap kalian semua beroleh kejayaan. Ringkas sungguh coretan pertama sempena ulang tahun hari kelahiran ku pada 5hb Julai setiap tahun.

No comments:

Post a Comment